De Adams Familie rond de wereld in 100 dagen: Thailand, Vietnam, Australië en Nieuw Zeeland

Dag 84-85 : Christchurch (11-12 feb 2009)

Peel Forest is slechts 2 uurtjes rijden van Christchurch, we zijn opgelucht wanneer we de parking van de YHA oprijden. We hebben het gehaald met de oude van.

We zitten niet in het hoofd youth hostel maar in een supergezellig kleiner huis in Rolleston. Het is op wandelafstand van het centrum en ligt vlak aan de row of musea.

Bij het inchecken doet de man achter de balie bijzonder raar en zelfs zenuwachtig. Hij laat ons wachten en enkele mensen voorgaan. Zodra het rustig is, toont hij het opsporingsbericht voor een zekere Steve Adams uit Wellington, verdwenen op de dag dat we de YH heb geboekt in Wellington! Blijkbaar heeft dit op verschillende pc's een red alert gegeven. We kunnen hem ervan overtuigen dat Steven Adams niet Steve Adams is. De man op de foto heeft (iets) meer grijze haren dan Steven.

Na een heerlijke lunch in Duc de Lux wandelen we naar het centrum op zoek naar een Kiwi. Na alle Kiwi 'wiwi' imitaties hebben we August een knuffelexemplaar met geluid beloofd. Na 5 winkels is de beste koop een exemplaar met een echt Kiwi geluid. De livingroom van de YH zal het geweten hebben.

Het is nog steeds een koud herfstweertje dus de volgende ochtend beperken we ons tot enkele musea: het Modern Art Museum in een prachtig modern gebouw en het Canterbury Museum. Het laatste museum beschikt over mooie fossielen en voor August een leuke discovery ruimte met alle mogelijke opgezette dieren en insecten zoals spinnen, kevers, vlinders, een wombat en zelfs levensechte tarantulla's.

Na de lunch keert Veerle terug naar de jeugdherberg en begint alvast met sorteren van de bagage. August en Steven beslissen om de locale kapper op te zoeken, een kwestie van in Rarotonga geen maximaal te kunnen bruinen.

Voor amper 14€ in totaal krijgen ze beiden een 'coupe calotte» in 20 minuten, een correcte prijs-kwaliteitverhouding. De kappersopleiding in NZ is echter duidelijk van een ander niveau, zelfs in downtown Christchurch.

Terug in de jeugdherberg begint Steven met het inpakken van 2 rugzakken en een de fly-bag (die voordien diende om een rugzak te verpakken). Ondanks ons postpakket in Vietnam is onze bagage nog verder aangegroeid. Jawel de 45kg bij de start is er nu zo'n 70kg geworden. We laten dan ook nog heel wat achter in het 'Free Goods' schap in de YH en de verschillende plastic boxen zijn voor David Morris en laten we in de van.

We zijn klaar voor onze laatste stop op de wereldreis: RAROTONGA, het hoofdeiland van de Cook Islands. Om 6u gaan twee wekkers af want we willen voor geen geld het vliegtuig niet missen op vrijdag 13/2/09. We willen zon, zee, strand....na 4 dagen regen en koude.

We passeren vandaag de internationale datumgrens, we gaan in 2009 twee maal vrijdag 13/2 beleven!. We vertrekken in Christchurch NZ, via Auckland op vrijdag 13/2/09 en komen aan op donderdag 12/2 om 16u aan in Rarotonga.