De Adams Familie rond de wereld in 100 dagen: Thailand, Vietnam, Australië en Nieuw Zeeland

Onze eerst stop/stap rond de wereld...

We zijn bijna twee weken onderweg en onze eerste stap rond de wereld zit er bijna op. Het lijkt wel of we reeds twee maanden aan het rondtrekken zijn. In Thailand reizen we semi georganiseerd, dit betekent concreet dat het verblijf en de meeste verplaatsingen reeds zijn geregeld. Dit is eigenlijk niet nodig. Want Thailand is een perfect land om in rond te trekken. Turkije of Egypte kunnen hier nog iets van leren.

Ik vergeet natuurlijk even de huidige problemen in Bangkok. Voor allen dit zich ongerust zouden maken, kan ik jullie alvast gerust stellen: NEEN we reizen NIET terug naar Bangkok als er geen oplossing is in de luchthaven! Dan zullen we zelf onze trip regelen vanuit Zuid-Thailand door Maleisië naar Singapore. Dit betekent waarschijnlijk een dagje minder strand en een busrit van +- 16u. In Singapore worden we immers op 5 december verwacht voor onze vlucht naar Vietnam. Dit is dan weer het nadeel van vooraf dingen te organiseren. Anders hoef je niet wakker te liggen van deze deadlines. è PS next day 16u51: ondertussen hebben we effectief een busticket gekocht naar Singapore een trip van 24 uren!! Jawel we vertrekken dus een dagje vroeger in Thailand ....

Nu ik ga niet klagen, ik zit hier in Railay Beach: een strandje dat enkel met long-tail boat te bereiken is. Wat betekent dat je de laatste meters van de boot moet springen in de zee (+- 28ฐC) om dan in fijne zandstrand naar de lobby van onze 'Center Parcs' te trekken, waar ik nu om 21u met een pintje Singha bij 25ฐC dit verslag zit te maken. Oeps bij het woordje verslag moet ik toch even aan het werk denken, de eerste keer deze reis. ....Bopro....deSingel... staalconstructie...weg.....??

Onze tocht is al vrij intensief geweest: veel zien (Bangkok...) en om de twee à drie dagen verder reizen. Wat bijna altijd gelijk staat met een dagtrip. Vandaag was onze eerste dag VOLLEDIGE rust! August doet het eigenlijk fantastisch. Ik heb er echt geen andere woorden voor. Hij heeft totaal geen jetlag gehad, hij vindt de verplaatsingen fantastisch, zelfs toen hij een uur heeft moeten rechtstaan in de bus. Maar hij wil wel elke ochtend ons reisschema kennen: waar wat wanneer ...prachtig.

Het vervoer is een topgear uitzending waard: vliegtuig, dubbeldekvliegtuig, trein, metro, boot, jeep, olifant, long-tail boot, bus, mini bus, taxi, taxi-boot..... De uitschieter was toch wel de nieuwe Airbus A380 zelfs voor een economy reiziger is dit een luxe ervaring! Met een privé (jawel elke stoel een eigen scherm met bediening) home-entertainment systeem zoals elke man zich dit wenst: video on demand, play station, music channel,...... Waarom is zoiets enkel mogelijk als je van de grond gaat? Op deze manier was een vlucht van 12u een makkie voor August met drie keer Wall-E!

De weblog heeft al enige inspanning gevraagd: verslag maken, fotootjes selecteren, internet verbinding zoeken en uploaden. Maar het is leuk te weten dat jullie dit met vele lezen en het zal voor ons zelf later een mooi dagboek zijn. Waarom is dit eigenlijk in het engels, ja...? Na 10 jaar huwelijk heb ik het afgeleerd om te proberen mijn vrouw iets uit het hoofd te praten...Jullie kunnen natuurlijk altijd een petitie starten om haar te overhalen. We leven immers in een democratie, alhoewel in Thailand? Hou er alvast rekening mee dat in de volgende landen best wat meer tijd tussen de verslagen kan zitten. De overvloed aan internetcafés is immers niet overal te verwachten. We blijven alvast verslagen en fotootjes uploaden.

Nog 2 dagen en dan zijn we weer on the road, ook dit is achterhaald morgenvroeg zijn we weg. Nog keer 5 slapen en dan komt de sint voor alle brave kindjes. Het zijn mooie vooruitzichten.

See you on the beach.

Steven

gody

HEY WERELDREIZIGERS,
Reuze.zo'n weblog ! Elke dag kom ik eens even kijken
om jullie avonturen te lezen en de leuke foto's te bekijken... We wensen jullie alvast een toffe voortzetting van de trip en tot blogs !! P&G

Nicht Lien

beetje laat dat ik de weblog volg, maar t is heel fijn om te lezen en ben stiekum wel een beetje jaloers...:-) We zijn in juli-augustus in thailand geweest en was een adembenemende reis. Net terug uit Thailand werd ik zwanger, dus voor dit jaar staat er iets anders spannend op het programma dan reizen.
Heel leuk om te lezen en jullie zullen ongetwijfeld de tijd van je leven hebben gehad, en veel prachtherinneringen om voor altijd te koesteren. En wie weet, volgende keer de andere kant van de wereld hé ;-)