De Adams Familie rond de wereld in 100 dagen: Thailand, Vietnam, Australië en Nieuw Zeeland

Day 30 - 32: Verhaal Steven beach (19-21 dec 2008)

Dag 30 is goed begonnen. Het is mooi weer en we mogen Nha Trang verlaten. We worden opgehaald door een schone jonge gespierde Viet met een jeep. Veerle en August zijn uiterst tevreden.

Het landschap is prachtig: de rijstvelden worden groener en we rijden verder naar het zuiden langs de kust.

We zijn een maand onderweg, het gaat snel maar we hebben reeds enorm veel gezien en beleefd. In Mui Ne komen we terecht in een mooi klein resort recht op het strand - oef. De mappen van de touroperators zoals Neckermann liggen aan de receptie, eigenlijk niet echt iets voor rugzaktoeristen zoals wij. Maar dat laten we niet aan ons hart komen. Het is immers kerstvakantie. Er zijn ook mensen die thuis zitten in een koud land zonder regering.

De omgeving voelt een beetje aan zoals Turkije. Er zitten ook veel Russen (Matroeskja's met tanga's in hun dikke r...) en Duitsers. Als je hier je vakantie doorbrengt, heb je niets van Vietnam gezien. Maar August geniet 200% van deze dagen rust: opstaan, ontbijten, ons installeren op het stand, zwemmen, (zand)kasteel bouwen, 's middags een hapje eten en na de middag alles opnieuw. Twijfelen tussen een duik in het zwembad of de branding trotseren. Het gaat ons goed!

De restaurantjes in de buurt leven enkel van de toeristen. Het moet gezegd nu werden echt alle middelen boven gehaald om ons geld af te troggelen:bij aankomst vochtige doekjes aanreiken of fruit van het huis aanbieden en nadien op de rekening zetten, bij het bestellen melden dat de prijs op de kaart helaas met 20% is gestegen....maar als intussen ervaren Viet reizigers zijn wij gehard in al deze lepe technieken en ontmaskeren we gezwind de oplichterij.

Twee dagen en half hoogzomer en onze batterijen zijn weer helemaal opgeladen.

Morgen hebben we een zware rit voor de boeg. We gaan naar My Tho in de Mekongdelta zo'n rit van +- 7u en dan is Veerle terug aan het woord (in slecht Engels alweer, haalt allen uw woordenboeken maar weer boven of kijk op een Indische vertaalsite).

Taaante Naansjie

Verstond er niks van en na 4 regels had ik door dat het in't Nederlands was ;-)

Geniet van het zonneke en duim met ons mee voor sneeuw (maar dan alleen in de tuin!)