De Adams Familie rond de wereld in 100 dagen: Thailand, Vietnam, Australië en Nieuw Zeeland

Dag 43 - 45 : Man Mountain: The Grampians National Park (1 tot 3 januari 2009)

Dag 43 - 45 : Man Mountain: The Grampians National Park (1 tot 3 januari 2009)

De Flinders ligt tov van Adelaide volledig in andere richting dan Sydney. We hebben dan ook een volledig dagrit voor de boeg om weer voorbij Adelaide te raken: prachtige tocht, steeds door een veranderend landschap. Alles tussen twee dorpen noemt hier immers Highway maar is meestal niet meer dan een lokale weg waar je zelden een tegenligger ziet. We waren eigenlijk op weg naar Mount Gambier maar stranden uitgebold en uitgeput om 19h aan de Naracoote Caves NP. Maar het is hier zeer koud. De thermometer in de camper staat in de ochtend op 8°C, een absoluut laagterecord tijdens onze hele reis. De volgende ochtend ontdekken we de skeletten van Australische voorhistorische kangoeroes (klinkt als 'Marsipulami').

Ook vandaag schatten we de reistijd weer verkeerd in, niettegenstaande dat we Mount Gambier links hebben laten liggen en recht naar Grampians trekken: een indrukwekkende bergketen die opeens aan de horizon verrijst. Met de tussenstops langs de overweldigende lookouts in het Grampians Park is het weer vooravond wanneer we de overvolle National Park (NP) campsites bereiken en besluiten we een commercieel caravanpark op te zoeken en morgenvroeg een rustdag te nemen op een van de afgelegen bush campsite.

De rustdag is echter welgekomen. Het ritme met de mobilhome ligt toch wel hoger dan we dachten, aangezien je meestal pas in de late namiddag je overnachtingsplaats bereikt. In Thailand en Vietnam waren we immers steeds drie nachten op één locatie.

De campsite is prachtig. Ik mag onmiddellijk een emmertje water halen. Veerle kan boekje lezen en August kan beestjes vangen met een zelf gemaakt insecten potje. Dit is zoals de States, al moet gezegd dat de NP's daar wel beter georganiseerd zijn.

Ook al is een groot deel van het park in 2006 afgebrand mag je hier vuur maken in een vuurring en kunnen ons verwarmen tijdens de koude avond.

We besluiten dan ook de volgende dagen zoveel mogelijk op de campings van een NP te overnachten.