De Adams Familie rond de wereld in 100 dagen: Thailand, Vietnam, Australië en Nieuw Zeeland

Dag 46 – 47: Ride Across the River: Great Ocean Road (4 en 5 januari 2009)

Dag 46 - 47: Ride Across the River: Great Ocean Road (4 en 5 januari 2009)

Na enkele dagen Australië zien we eindelijk de oceaan van dicht bij. De schakering van verschillende blauwtinten is overweldigend alsook de geur van de zee (en daarmee bedoelen we niet dat het stinkt). De rotsformaties zijn zeer mooi, maar we kunnen het niet helpen dat we Halong Bay in Vietnam toch spectaculairder vinden. Het is hier opvallend koud zoals in de rest van Zuid-Australië, blijkbaar zo'n 10°C kouder dan normaal voor deze tijd van het jaar. Door de vele stops zoeken we ook vandaag een 'easy' commerciële overnachtingplaats, maar voor morgen hebben we enkele afgelegen campsites aangestipt in het Ottway forest, het woud van de Ottway kaap.

's Morgens bezoeken we de 12 apostels op de Ocean Drive. We twijfelen echter of het er wel 12 zijn, niemand kan ons dit bevestigen. Veerle heeft reeds enkele campsites off road aangestipt. Het is echt ongelofelijk dat zo weinig plaatsen beschikbaar zijn in deze NP. Na een tocht door een 'rain forest' met grote palmvarens bereiken we een afgelegen campsite aan de Steavenson Falls: rust, mooie plaats en een weer een eigen vuurring. Het woud zou zo als decor kunnen dienen voor de nieuwe Plopfilm. In de late namiddag besluiten we om naar de watervallen te wandelen en on the road wat hout te sprokkelen. We bevinden ons in een bos waar ook commercieel wordt gerooid. Het is echt opvallend dat het in de deel dat gerooid is ontzettend warm is en dor. In het dichtgegroeid woud is het daarentegen koel en vochtig. We zijn amper 200m verder gewandeld: indrukwekkend.

Als we terug komen is een grote houtblok naast onze vuurring verdwenen en we verdenken onze buur die op Sergio lijkt en een kampvuur maakt met grote boomstronken en de rest van de avond met zijn pick-up wegrijdt en terwijl country music speelt (en wij die dachten dat Australië nog een echt macho rockland was waar Inxs amper aan de bak kwam). Gelukkig is dit van korte duur want den Sergiozzie is te zat om het lang te trekken.

Onze andere buur daarentegen is een leraar-schrijver met een schattig zoontje Henry van 4 jaar oud. Ons mooi kampuur intrigeert hem, en ook onze marshmallows. August en Henry spelen met de autootjes en wij hebben een leuke babbel met een Canadees die met een Australische is getrouwd en reeds in vele landen heeft gereisd. Helaas zijn we vergeten dit in digitale beelden vast te leggen.