De Adams Familie rond de wereld in 100 dagen: Thailand, Vietnam, Australië en Nieuw Zeeland

Dag 48 – 50 : Even better than the real thing: the Australian Alpes ( 6 tot 8 januari 2009)

Dag 48 - 50 : Even better than the real thing: the Australian Alpes ( 6 tot 8 januari 2009)

Door de achterstand die we hebben opgelopen in ons reisschema alsook de slechtere weersvooruitzichten langsheen de kust, besluiten we Melbourne links te laten liggen alsook de kuststrook er omheen. We trekken naar de bergen: Mount Buffalo. Het is één van de oudste NP's in Australië en blijkbaar zo populair dat we helaas niet kunnen kamperen in het park, alles volgeboekt. Merkwaardig genoeg is er slechts één camping met een 50 tal plaatsen. We verblijven aan de voet van de berg en besluiten de volgende dag hem te beklimmen.

Weer een lange tocht door wisselend landschap: glooiend alpenlandschap, een verdronken woud, droge weilanden. We zijn terug in het binnenland en het is hier heet. Een warme wind maakt elke inspanning onmogelijk. De middag picknick wordt dan ook ingeruild voor een locale burgertent met airco en een echte burger met alles wat je u kan indenken: sla, tomaat, vlees, ei, spek, rode biet,..... zelfs ananas stoppen de Ozzies in een burger. Toch blij dat we in de regel zelf de catering verzorgen in dit land van vette kost (heel veel dikke mensen trouwens, net als in Amerika)

's Avonds vinden we een prachtige campsite aan de voet van Mount Koziewiezewofskie (of zoiets), de hoogste berg van het continent. En het vrouwtje is content. Mooie plaats aan een riviertje in de totale rust van het nationaal park. We mogen weer kampvuur maken en ik moet Veerle uit het bos houden of anders zouden we niet meer op onze plaats kunnen zitten door al het sprokkelhout dat ze steeds opnieuw meebrengt.

Voor de laatste dagen besluiten we terug naar de kust te trekken in de hoop een milder klimaat aan te trekken. Maar na een tocht door de Snowy Mountains vinden we een groen landschap met jawel donkere regenwolken. Het weer van morgen zal bepalen waar we heentrekken.....

Ilse

Veerle, dat hout sprokkelen doet me aan onze pa denken op vakantie. Wat zou hij dit graag meegemaakt hebben. Je zou een wedstrijdje kunnen doen. Allez, drink maar ene op zijn gezondheid.

Nancy

topie reisverslagen! We genieten er van...'t is precies of we zijn er bij...en hier en daar al eens een déja-vu.