De Adams Familie rond de wereld in 100 dagen: Thailand, Vietnam, Australië en Nieuw Zeeland

Dag 51 – 53: Dolce Farniente : New South Wales Coast (9-11 januari 2009)

Dag 51 - 53: Dolce Farniente : New South Wales Coast (9-11 januari 2009)

Jawel, de volgende dag is het beter weer en met de zon trekken we voor het ontbijt naar de oceaan. We besluiten onze laatste dagen aan de kust door te brengen. Het is hier volop hoogseizoen en dat is duidelijk te merken aan de caravanparks. We blijven in de 'BIG 4' keten en krijgen een mooie plaats met zicht op zee en normaal gezien free wireless internet. Maar na het uploaden van de weblog wil maar niet lukken blijkt later. We slagen er wel in onze verslagen van de vorige dagen af te werken. In de namiddag rusten we op het stand, meer moet dat niet zijn. Maar op 18u gaat de dieselgroep aan van de lokale kermis en wordt het moeilijk om te communiceren tot 22u! Maar alles in overweging nemend zijn de Aussies wel rustige mensen. Eenmaal de kermis gedaan is wordt de camping helemaal stil. August vindt het wel leuk om zo lang wakker te blijven en naar de (kermis)molens te kunnen kijken en kijkt alvast uit naar ons bezoek van morgen op de kermis.

We kunnen het toch niet laten om de volgende ochtend een plaats verder van het lawaai te vragen. Jawel het starten van de dieselgroep ontgaat ons de volgende dag volledig. De voorzieningen van de camping zijn echt fantastisch: het sanitair, de camp kitchen, de speeltuin...Het is een bewolkte dag en we beperken ons tot het updaten van de site (helaas enkel off-line) en een lange wandeling op het strand. August speelt met de autootjes en Veerle kan boekje lezen. En dan is het tijd voor kermis, August was reeds de hele namiddag zenuwachtig. Het is een beetje Sinksenfoor maar dan van tussen de twee wereldoorlogen. De beelden spreken voor zich.

De volgende dag zijn we weer on the road om op tijd in Sydney te geraken. Het weer is omgeslagen. Het weer is hier werkelijk zeer wisselvallig en ruw met meestal een harde wind. Door het goede weer besluiten we rond de middag een caravan park op te zoeken aan de Beach van Kiama zo'n 170 km ten zuiden van Sydney. August geniet van een middagje zon en zee. Dit hebben we in Australië iets te weinig kunnen doen. Misschien is dit maar goed ook want de zon is ongenadig, elk slecht ingesmeerd stukje is minder dan een uur later steevast verbrand. August was echter perfect voorbereid.

De laatste avond regenen we volledig uit, jawel dit hadden we nog niet gehad. We spelen domino in de campkitchen: elk caravan park heeft een prachtige gemeenschappelijke keuken volledig uitgerust met gas BBQ's (hot plates), picnic tafels, gigantisch aanrecht met wasbekkens. Elke gebruiker laat dit proper achter. Dit zouden ze echt in Europa ook mogen invoeren. En die Aussie mannen koken als gekken in de camp kitchen. Het is te zeggen, ze bakken patatten, biefstuk, hamburgers, worst, eieren, spek en pancakes. Vis en groenten...? Vandaar waarschijnlijk de dikke families. Het is echt opvallend. Je vraagt je af : hebben de grote 4X4's zich aangepast aan de mensen of zijn de mensen in de grote pick-ups gegroeid?