De Adams Familie rond de wereld in 100 dagen: Thailand, Vietnam, Australië en Nieuw Zeeland

Dag 79 : Matai Falls en The Catlins (6 feb 2009)

The Catlins is een minder toeristisch gebied aan de zuidoost kust van het zuideiland. De kust is ruw en een ideale plaats voor het spotten van zeehonden, zeeleeuwen, en pinguins.

Tevens is hier het meest zuidelijke punt van N, Stewart Island buiten beschouwing gelaten, de laatste stop voor Antarctica (4803 km) en misschien wel het verste van onze reis ten opzichte van België?

Dit betekent dat we vanaf nu dan ook officieel op de terugweg zijn. Echt ver rijden we niet vandaag maar de stops onderweg met enkele wandelingen maken er toch een intesieve dag van.

Omdat het een lang weekend is in NZ, is het vandaag aan de kust relatief druk. Met de felle wind besluiten we een slaapplaats te zoeken in het heuvelachtige binnenland. We belanden in een nieuwe camping waar het tegen de avond gezellig druk wordt. Ook hier steekt de wind echter fel op en 's avonds krijgen voor het eerst in NZ een felle regenbui. De tent houdt echter zonder probleem stand.